پی ال سی ایرانی

پی ال سی ایرانی                                             

با توجه به نیاز روز افزون جوامع بشری در طراحی ،کنترل و مانیتورینگ فرآیند های صنعتی وهمچنین پیچیدگی طراحی مدارات الکترونیکی مطابق با استانداردهای جهانی شرکت های بزرگ الکترونیکی را را بر آن داشت تا نیازهای اتوماسیون مهندسان علوم مختلف رابه صورت ماژول های از پیش طراحی شده در اختیار آنان قراردهند.این موضوع باعث به وجود آمدن سیستم های اتوماسیون صنعتی شد که توانائی کنترل فرآیندهای صنعتی را دارا بودند.

سیستم های اتوماسیون صنعتی شامل واحدهای اندازه گیری ، کنترل ، محرک و نمایش می باشد .

1.واحد اندازه گیری

دراین واحد وضعیت مراحل مختلف پروسه به وسیله سنسورهای حساس به پارامترمورد نظر مانند دما ، فشار ، دبی و ... به سیگنال الکتریکی تبدیل می شود ، بنابراین این سیگنال توسط واحد کنترل قابل دریافت خواهد بود.

2.واحد کنترل

قطعات قابل برنامه ریزی یا همان  PLC : Programmable Logic Controller ها در این واحد قرار دارند که با توجه به الگوریتم پروسه کنترلی و مقادیر اندازه گیری شده توسط سنسورها فرامین کنترلی را صادر می کنند.

3.واحد نمایش

این واحد در ارتباط بصری با کاربر خواهد بود ، بنابراین شخص استفاده کننده می تواند مراحل مختلف پروسه صنعتی ، مقادیر اندازه گیری شده ، هشدارهای طراحی شده در فرآیند و دیگر تنظیمات سیستم را مشاهده کرده وحتی اگر نیاز باشد تنظیمات پروسه کنترلی را به روز رسانی نماید.صفحه های نمایش  HMI : Human Machine Interface  در این واحد مورد استفاده قرارمی گیرد.

4.واحد محرک

فرمانهای صادر شده توسط واحد کنترل جهت هدایت فرآیند صنعتی دراین واحد به پروسه کنترل اعمال می شود.این واحد شامل موتور ، پمپ ، شیرهای مکانیکی و... خواهد بود .

موضوع بحث این مقاله  قطعات قابل برنامه ریزی  (PLC) هاست این قطعات کامپیوترهای صنعتی هستند که به جرات مهمترین عنصر در کنترل فرآیند های صنعتی می باشند. شرکت های تولید کننده این قطعات جهت برنامه ریزی و راه اندازی این محصولات نرم افزاری را در اختیار کاربران قرار می دهند تا آنان برنامه مورد نظر خود را در داخل نرم افزار مربوطه طراحی کرده و در پایان بروی PLC  ها بار گذاری نمایند.هر کدام از این شرکت ها برای جذب مشتری بیشتر سعی می کنند برنامه نویسی برای محصولات خود را ساده تر کنند. به عنوان مثال برای داشتن یک تایمر 5 ثانیه در نرم افزار زیمنس به راحتی با اضافه کردن یک بلوک Timer در صفحه برنامه و تنظیم مقدار زمان بروی 5 ثانیه PLC دارای یک تایمر 5 ثانیه می شود و می توان از خروجی تایمر به هر نقطه ای فرمان صادر کرد.

نرم افزار LOGO! Soft Comfort زیمنس جهت برنامه ریزی و راه اندازیPLC های سری LOGO! زیمنس به کار گرفته می شود ، این برنامه یکی از قدرتمند ترین نرم افزارها برای برنامه نویسی می باشد. مدل های مختلفی از این محصولات و شرکت های تولید کننده بسیاری با برندهای متفاوت در بازار اتوماسیون صنعتی کشور مشغول فعالیت می باشند اما همیشه جای یک برند ایرانی در میان این محصولات خالی بوده است . شرکت انرژی الکترونیک ایران به همراهی شرکت پویا صنعت ماهر  از سال 1380 در عرصه اتوماسیون و اجرای پروژه های صنعتی مشغول فعالیت می باشد.در همان سالهای آغاز فعالیت طراحی و تولید یک PLC با کیفیت ایرانی در اهداف کلان شرکت قرار گرفت و مسئولین امر جهت فراهم کردن شرایط طراحی و تست این محصول تلاش هائی را آغاز کردند.به حمدالله در سال 1387 اولین نمونه آزمایشگاهی محصول آماده تست شد ، در همان سال 50 عدد از این محصول بروی پروژهای مختلف شرکت نصب و در اختیار مشتریان قرار گرفت که هنوز هم به سلامت کامل پروسه کنترلی خود را دنبال می کنند.پس از آزمایشهای مختلف و تائید تست محصول به وسیله کاربران مختلف 1200 عدد از محصول در اختیار بازار محدودی از کاربران سیستم های اتوماسیون  قرار گرفت و ظرف مدت 8 ماه بروی پروژهای مختلف نصب و راه اندازی شده است. نتایج بدست آمده از تست های مختلف این محصول حکایت از یک محصول با کیفیت ایرانی دارد این موضوع مدیران ارشد شرکت را بر آن داشت تا از تولید انبوه این محصول حمایت کنند. برای عرضه گسترده در بازار ایران  متخصصان شرکت تصمیم گرفتند تا اولین PLC ایرانی با نرم افزارLOGO! Soft Comfort  شرکت زیمنس قابل برنامه ریزی شود بنابراین بخش بازرگانی شرکت جهت خریداری پروتکل های ارتباطی این برنامه اقدام نمود ودر تابستان 1389 اولین PLC ایرانی با قابلیت برنامه ریزی از طریق نرم افزار شرکت زیمنس به تولید انبوه رسید و به بازار اتوماسیون صنعتی کشور عرضه شد که تا به امروز 5000 عدد از این محصول روانه بازار شده است. شرکت  در آینده با دریافت گواهینامه های معتبر بین المللی زمینه صادرات این محصول را فراهم خواهد نمود .

امید است با حمایت صنعتگران و متخصصان اتوماسیون صنعتی کشور زمینه پیشرفت این صنعت نوپای بومی را در داخل کشور فراهم اوریم

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس گرفته و یا در صورت نیاز  در شرکت از محصول ما دیدن فرمایید هدف ما همکاری متقابل و جلب رضایت مشتری است


معامله ای مطمئن با اعضای ویژه و دارای نشان! اطلاعات بیشتر

اطلاعات تماس انرژی الکترونیک ایران

آدرس : دفتر مرکزی: ایران-تهران-تهران-خیابان جمهوری - ساختمان آلومینیوم - طبقه دوم جنوبی - واحد 250الی 253- کدپستي 1139735849

تلفن : 021-66703334, 021-66721715, 021-66722293

فکس : 021-66740463

وب سایت : WWW.Ieeir.com


جستجو درمحصولات


شبکه های اجتماعی

ارتباط با ما

موبایل : -

تلفن : 021-66703334, 021-66721715, 021-66722293

فکس : 021-66740463

تلفکس : -

وب سایت : WWW.Ieeir.com